stories to share .reismee.nl

Times flyes when you are having fun!

Time flyes when your having fun!

Het is weer te lang geleden, I know...... ik heb het ook zo druk met het werk gehad!

Al die tijd dat ik in Melbourne ben geweest (en dat is zo'n 10 weken) heb ik als housekeeper in een hostel gewerkt. Dertig uur per week kamers schoonmaken en bedden opmaken, ik kan je vertellen het werk is doodelijk saai maar wel een goede workout! Samen met 3 andere backpackers houden wij de reputatie van ''Victoria's schoonste hostel van 2008' hoog. Vandaag is mijn laatste dag. Bij het afscheid heb ik van de manager een dikke kus en het compliment gekregen 'beste housekeeper' van Cooee hostel. Zo, die kan ik in mijn zak steken haha

Het leven in een hostel

Na ruim 10 weken werken en wonen in het hostel heb ik een soort thuis gevoel gekregen. Dit komt voornamelijk omdat er veel mensen voor een langere tijd in het hostel verblijven. De sfeer is er erg goed: samen eten, biertje drinken, filmpje kijken, potje pool, kortom erg relaxt allemaal. Er is regelmatig sprake van een spontaan feestje. Van de week bijvoorbeeld vierden 2 duitsers 'Happy Wednesday' en daar moet op gedronken worden natuurlijk!

Wanneer ik een dag vrij ben ga ik er opuit. Ik ben tenslotte aan het reizen, he?! Slechts een uurtje buiten de stad bevindt je je in mooi heuvelachtig landschap met veel wijngaarden, adembenemene coastlines en pitoreske dorpjes. De wijn? Lekker natuurlijk .... hik.

Torque is zo'n pitoresk dorpje. Hier is onlangs de Rip Curl geweest, dit is een wereldbekende surfcompetitie. Top surfers strijden om een prijs van maar liefst $60.000. Het is erg indrukwekkend hoe zij de golven berijden. Het ziet er best makkelijk uit eigenlijk. Zodra ik van India terug ben ga ik het ook maar eens proberen. Wie weet ben ik een natuurtalent... Ja! Zou zomaar kunnen, toch?

Great Ocean Road

Wat je niet mag overslaan als je in Melbourne bent, is Great Ocean Road. Samen met mijn collega Kate heb ik deze roadtrip gemaakt. Een prachtige route langs de zuid kust van Australie. De kustlijn is on-ge-lo-velijk spectaculair en de stranden onbewandeld. Je begeeft je echt op het randje van Australie. En, en.... ik heb eindelijk Australisch wildlife gezien. Een heleboel koala's, kangaroes en een echte Emu! Je weet wel zo'n vogel die op een struisvogel lijkt (de emu was te ver weg om er een fatsoenlijke foto van te maken, dus jullie moeten het maar van me aanmenen).

Melbourne, a city to life in

and a city that makes you fat!

Elke keer als ik in de stad loop word ik helemaal blij. Het doet me soms zelfs denken aan Amsterdam vanwege de trams. De stad staat bekent om haar vele restaurants, festivals, cafe's, live muziek en super gave suburbs. Er valt zoveel te ontdekken. Veel bars, restaurants en kleine winkeltjes in de binnenstad zitten verborgen in de 'hidden lanes'. Je zal echt de achteraf steegjes in moeten om ze te ontdekken. En de restaurants... zoveel en zo betaalbaar. In ieder geval elke dinsdag ga ik samen met een Elena - Canadeese vriendin - uit eten. Een van onze favoriete restaurants heet Banf. Hier hebben ze de lekkerste pizza's, vooral die met pompoen, feta en rozemarijn (voor maar 2 euro) zijn verrukkelijk.

Anyways, genoeg over eten. Even tijd voor reclame: een collega van mij speelt in The Good China Band. Een super leuke band. Klik op de link en oordeel zelf: http://www.myspace.com/thegoodchinaband

In een notendop de avonturen vóór aankomst in Melbourne (februari - 3 maart)

Samen met Ivan - de duitse italiaan - heb ik na Brisbane nog wat kleine surfstadjes aangedaan op de Oost kust. Maloolaba is een voorbeeld van zo'n surfstadje. Hier hangt de jeugd niet rond in een bushokje maar liggen ze in de zee op een surfplank. Het weer was niet al te best voor surfles, dus wij hebben gebodyboard. Dit is makkelijker dan surfen maar zeker net zo spectaculair. Een extra uitdaging is om je bikini broekje op z'n plaats te houden. Wat is de zee hier krachtig zeg! Ik begrijp wel hoe al die surfdudes aan zo'n mooi lijf komen. Na 5 keer tegen de golven in zwemmen was ik helemaal stuk en een spierpijn de volgende dag!

Wooffen

Om wat geld te besparen en voor de ervaring natuurlijk, hebben we besloten om te gaan wooffen op een organic farm in Nimbim (je weet wel dat hippie stadje). Wooffen houdt in dat je 3 à 4 uur per dag werkt tegen kost en inwoning. Goede deal toch? Opzich wel, totdat je ziet waar we gewoond hebben (zie foto's).

Op het moment dat we arriveerden was Stuart, onze werkgever, biologische hasj aan het maken. 'Gewoon om eens te proberen en hopelijk wat poen mee te verdienen', vertelde hij ons. Naast deze manier van inkomen runt hij nog een business 'Poeh compost toilets consultancy'. En waar heb ik mijn behoeften op moeten doen? Je raadt het al: buiten, midden op een grasveld in een compost toilet. Het vergt wat uitleg voordat wij er gebruik van mochten maken. Wc papier wordt verbrand (lucifers liggen naast de pot) en I.p.v doortrekken gooi je er wat bruin poeder in de plee dat het compost-proces bevordert. Dus....

Wat hebben wij voor werk gedaan: palmboompjes planten, onkruid wieden met een groot hakmes, onkruid wieden met een groot hakmes en onkruid wieden met een groot hakmes. Gelukkig voor ons hebben we slecht weer gehad, dus hebben we maar 2 uur per dag onkruid gewied met een groot hakmes. Na 6 dagen zijn we weer vertrokken, terug naar Sydney. Vanaf hier heb ik het vliegtuig genomen naar Hobart, Tasmanie.

Tasmanie

Na 1 maand gereist te hebben met Ivan besloot ik om weer alleen verder te gaan.

Zoals een echte backpacker, had ik nog niet echt een plan de la campagne op het moment van aankomst . Voor ideeen stapte ik het visitors center in. Waar ik al snel achter kwam is dat Tasmanie het beste te bereizen is per auto. Dat werd dus mijn plan, maar met wie ga ik reizen en hoe ontmoet ik iemand? Nou, ik heb het zo aangepakt:

Stap 1: je loopt wat rond en observeert de mensen

Stap 2: pikt daaruit een potentiele reispartner

Stap 3: ga daarnaast staan/zitten

Stap 4: ga een gesprek aan en achterhaal hem/haar reisplannen

Nog steeds een potenteeltje?

Stap 5: deel dit vervolgens mede en nodig de persoon uit om samen te reizen

Stap 6: drink een kop koffie of biertje om de plannen op elkaar af te stemmen

Stap 7: gaan met die banaan!

Mijn slachtoffer was Miriam, een echte Duitse dit keer. Binnen 5 minuten beloot ik voor haar dat zij samen met mij Tasmanie zou gaan bereizen. En wat een goede keuze! Zij was zo gek als een deur en erg easy going. Een goede match dus. In 5 dagen hebben we een rondje Tasmanie gereden. Achteraf was dit veel te kort, waardoor we veel te weinig hebben kunnen zien. Wat we gezien hebben was prachtig. Hier heb ik ook weer veel wildlife gezien, helaas lagen ze vrijwel allemaal dood langs de weg. Maar op een gegeven moment hadden we geluk; 2 grote wallabies renden midden op de weg. Door snelheid te minderen hebben we er een paar minuten lang naast kunnen rijden. Wow

Nog 2 nachtjes slapen

En dan vertrek in naar India. Samen met Marcia ga ik 2,5 maand rondreizen. We ontmoeten elkaar in Delhi en reizen de volgende dag af naar Trivandrum - zuid India. Ik heb geen idee wat me te wachten staat maar 1 ding weet ik zeker: het wordt een hele belevenis. So keep you posted!

Dikke kus, Olga

Reacties

Reacties

pa

Hoi Ol, leuk om weer te lezen wat ik al gehoord had. De cursus schrijven die je moeder heeft gevolgd heeft al resultaat bij jou gekregen. XXXXXXXX Peter

Sabina

Hoi Olga,
Wauw wat een avonturen. Het klinkt en kijkt (foto's) fantastisch! Veel plezier in India samen met Marcia. Dat belooft wat ;-)

x Sabina

Suus & Den & Shanti

Hey Lieverd!

Wat heerlijk om weer even wat van je te horen!
Wat heb je al lekker veel gedaan en gezien zeg!

Enne.... wat goed van jou, ik wist niet dat je van die schoonmaakkwaliteiten bezat. Gewoon ff... uitgeroepen tot beste werkneemster van de maand! hihihihi we zijn trots op jou! Enne.. ook nog in het bezit van Groene vingers??? Kijk deze background info is natuurlijk altijd handig. (nee, ik maak er misschien geen misbruik van).

En jou tactiek vind ik erg leuk, je zoekt iemand, die je wil jen dan reis je daar ook gewoon mee.

Nou ben blij dat het allemaal lekker gaat, en dat de wijn en bier daar ook goed smaakt en niet te vergeten het eten!!! hahaaha, nou mis onze kookkunsten hier wel hoor! Gelukkig steunen Dennis en Jolanka mij zo nu en dan!

Hier gaat trouwens alles lekker, nog 4 weekjes en dan gaan we lekker 2 weken naar Turkije en daar verlang ik nu wel heel erg naar! Kan niet meer wachten.

Maar eerst nog even een Free festival Feessie en dan pakken we de koffers in!

Met Shanti gaat het ook lekker is druk bezig met het ABC-zwemmen dat gaat steeds beter, ze mocht dinsdag het borstcrawlen voordoen! Dus super Trots. Op school heeft ze het leuk en vandaag voor het eerst een sportdag gehad!

O,ja nog groot nieuws,....Ik ben Tante geworden van een neefje, van Dennis z'n broertje Mark. Hij heet Manu. Echt heerlijk ventje met donkere krulletjes. Ga zo ook weer even naar hem toe.

Nou, morgen avond ga ik met de Ladies Amsterdam onveilig maken en zondag gaat Dennis z'n 2e hardloopwedstrijd doen, de 10 km in Leiden!....

Jajajajaja ik ga eind van het jaar zoiets doen. Moet het alleen weer opbouwen en effe tijd voor nemen. Sporten staat helaas weer op een laag pitje.

Nou en verder is het huis aan de voorkant geschilderd i.p.v. zeegroen zijn we cremewit. Echt super mooi geworden en de achterkant ook. Maar genoeg over mij,

Wow je gaat al over 2 dagen naar in India, gewoon weer een hele andere wereld. Nou, dat word zeker weten helemaal indrukwekkend!

Ennne...ook lekker eten en drinke!!!

Heel veel plezier en geniet ervan samen met Marcia en wees voorzichtig.

Hele dikke kus Susanne en Dennis en Shanti.

Cheryl

Hey Buuf,

Zat laatst nog aan je te denken! Wat een avonturen, klinkt allemaal zo bekend...droom er helemaal van weg. Je zal Aussie wel missen wanneer je weggaat...maar India is ook TOP!!!

Groetjes
Cheryl

Gerda

Hoi Olga,

Leuk weer je belevenissen te lezen! Wat heb je al veel gezien/gedaan en wat zie je er goed uit (het onkruid wieden met een groot hakmes heeft je goed gedaan!).
Terwijl ik jouw zonnige foto's bekijk liggen mijn kleine puppy Yinka (nu 35 kg) en mijn Guppy & Dotje hier kletsnat naast mij.... Nederland he, heerlijk klimaat (je moet er van houden, dat dan weer wel).

Hoop dat je in India ook weer leuke reisgenoten tegen zult komen maar...... beware of the Delhi-belly!

Have fun
Groetjes
Gerda

Bea en Hans

Hoi Ol,
wat leuk om weer wat van je te lezen. "Die komt er wel!", zeggen we dikwijls. Nou zo te lezen hebben we alweer gelijk (zoals altijd). Wat gaat de tijd snel als je achterom kijkt, je bent alweer 5 maanden op pad. Nu maar uitkijken naar je India belevenissen, wij kijken graag mee. Hier gaat alles gelukkig goed, ook bij ons geldt dat de winter snel gegaan is ondanks de spanningen. Ol ook van Anneke de groetjes, ze zal je story straks wel lezen. Groetjes Hans

moeder

Dag lieveling,

Je hebt het zo druk als een typische Hollander.
Dat betekent dat die hollandse cultuurschok als je terug bent wel zal meevallen.

Je bent al weer bijna 5 maanden aan de andere kant.
Dat vloog voorbij. Nog eens 5 maanden, en we zien elkaar in N.Z. Dat zal heel speciaal zijn.
Ik zoek daar wel een leuke Maori voor je uit.

Blijf genieten zolang het kan.

xxxxxx moeder

Martine

Ha Olga! Wat schrijf je leuk, je verhalen lezen lekker weg! Geweldig hoe je alles daar aanpakt en er gewoon voor gaat! Heel veel plezier met Mars in India, ben erg nieuwsgierig naar jullie reisverslag samen! Tot schrijfs weer. Liefs Martine

nancy sessink

hey Ollie
Hehe eindelijk weer een verslag en foto,s, wil je wel zeggen heb er van genoten, als de mannen van de week thuis zijn zal ik ze het ook eens even allemaal laten lezen en kijken.
Meid geniet lekker samen met je vriendin in India, ben nu al benieuwd naar de verhalen daar.
Dikke en velexxxxxx van ons allemaal

Erna Beumer

Lieve Olga,

Wat een belevenis he, wat kan jij goed schrijven.
Een fijne tijd met Marcia in India.

Dikke kus Erna

Sjoukje Drenth Bruintjes

Hoi Olga,

Nou, jouw reis is werkelijk helemaal JOUW reis. Je kunt je eigen ikje, helemaal zoals jij bent, er wel in kwijt, volgens mij. De manier waarop je de belevenissen met ons allemaal deelt, vind ik mooi. Een beetje filosofisch soms. prachig beeldmateriaal. Vaak grappige tekst en tegelijkertijd vertel je iets over de mensen en de omgeving. Houden zo!

Keep on having fun!

Groetjes,
Sjoukje.

Gail

Héééé Olga,

Wat leuk om weer een verhaal van je te lezen.
Wat een leuke avonturen allemaal.
En je schrijft ook zo leuk.

Kan niet wachten om weer een verhaal van je te lezen.

Heel veel plezier in India.

Doei lieverd.

xx Gail

Je schrijft leuk man.

Esmeralda

Heej Olga,

Leuk om je verhalen te lezen! Doe je een beetje rustig aan met die rooie? Straks wordt ze weer ziek.. ;) Heel veel plezier samen!!

xx

es

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!