stories to share .reismee.nl

Daar ben ik dan

Daar ben ik dan! Als eerste hartstikke bedankt voor alle leuke reaties, ga vooral zo door zou ik zeggen!

Eerst even wat praktische zaken: mocht je behoefte hebben om mijn stem weer eens te horen, dankun je het volgende nummer bellen ( € 0,10 p/min ALLEEN vanaf een vaste lijn):

09007501050 0061432091589# (vegeet het hekje niet). Het tweede deel -vanaf 0061- is mijn mobiele nummer. We kunnen natuurlijk ook skypen: olgavanij

Ook heb ik een postadres:
TCP/ Olga van IJzendoorn 15528
428 George Street
2000 Sydney, NSW Australie

Nou, nu is debeurt aan mij....Ik ben er al bijna 5 weken, dus het is een redelijk lap tekst...
Waar ben ik nu? Ik zit nu in Brisbane, op een camping. Elke ochtend rond een uur of 6wordik gewekt door prachtig vogelgezang en vervolgensdoorde zon die me de tent uit brandt.Dus de dag begint over het algemeen lekker vroeg...

Sydney

Ruim 1 week geleden heb ik Sydney verlaten. Wat is dat een super stad! Dat wist ik al, maar nu weet ik het zeker.Drie weken lang heb ik in de stad rondgewandeld. De binnenstad is een echte cosmopolitan, het bruist er elke dag. Vooral in het weekend, dan gaan alle mooie mensen op stap en eindigen 'mooi'lamlazerus op straat. De lonley Planet heeft gelijk: de Aussies kunnen goed feest vieren.De suburbs hebben elk hun eigen sfeer vooralGlebe, Newtown and Balmain staan daar bekent om. Veel live muziek, verschillende culturen, leuke cafe's, kleine eettentjes, veel juppen en studenten. Je raadt het al, daar was ik voornamelijk te vinden.

Australia Day en Syney Festival

De tweede week van januari begon het Sydney Festival. Dit is vergelijkbaar als de Uitmarkt in Amsterdam, alleen duurt dit ruim 3 weken. Er zijn enorm veel (gratis) optredens in de stad. Zo heb ik o.a. Grace Jones gezien. Zij ziet er goed uit voor haar leeftijd, maar ze moet niet, zoals in een r&b videoclip, met haar billen gaan schudden. Een ander optreden dat ik gezien heb ikCat Empire, een Australische band.Hier eennummer om in dezelfde sfeer te komenhttp://www.youtube.com/watch?v=v-VOB8ajbzY&feature=related Tijdens zulke optreden of voorstellingen pakt iedereen een picknickmand en gaat heerlijk in het zonnentje genieten van muziek of show.Dit is een gewoonte die je snel overneemt. Dus overal waar we naar toe gaan, nemen we eten, bier en wijn mee. Zo ook op Australia Day (26 januari). Deze dag is vergelijkbaar met koninginnedag. Overal op straat is muziek en dansende mensen. Deze dag wordt in heel het land gevierd, maar eigenlijk weetde Australier niet eens precies wat er gevierd wordt die dag.Als echte toerist heb ik het nagezocht op wiki: zij vieren de dag dat de Britten zich settelden in de staat New South Wales (1788).Voor de aboriginalswasdit het begin van veel ellende. Langzamerhand gaanzij het nu ook beschouwenals een feestdag. Er treden elk jaar weer steeds meer aboriginals op en er wordt veel gediscusseerd om de situatie van hun te verbeteren.

Duiken (padi)

Ik heb niet alleen maar feest gevierd ;-), er is ook gestudeerd. Om optimaal van de Great Barrier Reef te kunnen genieten, heb ik besloten een duikcursus te volgen. Na 3 dagen theorieleren en online assessments, mocht ik het water in. De eerste ochtend in het zwembad en daarna 1,5 dag de zee in. Wat is dat indrukwekkend zeg! Cuddlefish (ongeveer 60 cm lang, 30 hoog) zwemt letterlijk voor je neus, een zeepaard van bijna 1 meter en seadragons.... Op een gegeven moment keek ik omhoog en zag dat een grote school knal gele vissen met ons mee zwom.Het leek wel alsof ik in de film Finding Nemo zat! Dit blijkt nog niets te zijn vergelekenmetGreat barrier reef, dus ik kan niet wachten......!

Blue Mountains

Slechts 2 uur het binnenland in rijden vanaf Sydney en je bevindt je in gigantische mooie natuur; de blue Mountains. Ik ben hier een aantal dagen geweest met een aantal mensen uit het vorige hostel. Veel mooi wandeltochten gemaakt. Waterfallen, canyons en heel veel eucalyptus bomen (deze ogen blauw, vandaar de naam Blue Mountains). Hoogtepunt was het abseilen en canyoning. Na een ochtend leren abseilen, zijn wij s'middags een canyoning ingegaan. Met onze wetsuit aan loop, spring en glij je door het water. De natuur was zo mooi, het leek wel een ansichtkaart. De afsluiter was 30 mtr abseilen in een waterval! Wel een beetje eng, maar he-le-maal te gek!

Myall National park, Armidale, Nimbin, Byron Bay en Brisbane

Na3 weken Sydney en omgeving, is het tijd om te gaan. Samen met Ivan, een Duitse -Italiaan die ik kenvanaf de eerste week, vertrekken werichting het noorden. Eerste stop was Myall National Park. Ook super mooi. We verbleven op een camping gelegen aan een meer. Het enige licht dat scheen was de maan. Niet slecht he? Vervolgens zijn we naar Armidale gereden. Ook op een camping gestaan. Een camping met alleen maar honden! Jaha, we hadden mazzel. Iedereen die er stond had 1 OF meer honden vanwege een hondenshow datzelfde weekend. Hier zijn we niet lang gebleven kun je begrijpen. De meest spannende mensen waren het trouwens ook niet.. Daarna zijn we naar Nimbin gegaan. Zijn jullie hier ook geweest Harry & Ingrid? Dit stadje is letterlijk blijven hangen in de hippie tijd. Dus je begrijpt wel wat men hier lekker vindt.... Er wordt je nog meer aangeboden op straat dan op de Zeedijk in Amsterdam! Mensen van middelbare leeftijd, die zo stoned als een kanarie, wiet, paddestoelen en 'cookies' aan je proberen te verkopen. Wat een gekke huis zeg! Veel backpacker komen en gaan pas weer weg na een aantal maanden. Twee dagen was voor mij genoeg, op naar Byron Bay. Byron is hartstikke toeristisch, maar ongelovelijk relaxt. Iedereen surf, body board of zwemt in de zee. S'avond lijkt het op het Vondelpark maar dan met ocean view: relaxen en picknickenop het strand met volle maan. Helemaal geweldig. Dit is wel een leventje hoor! Na Byron zijn we beland in Brisbane. Dit is de tweede dag, dus nog niet veel gezien. Het is een rustige stad vergeleken met Sydney. De sfeer voelt wel goed aan. Waarschijnlijk blijf ik hier nog een paar dag om mijn verjaardag te vieren.

Wildlife

Zoals je weet heeft Australie genoeg wildlife: kangaroes, emu's, koala's etc. Het enige wildlife dat ik tot nu toe gezien heb is een spin van 15 cm groot, wachtend op mij in de toilet... en een spin in mijn bh! De mensen die om mij heen stonden, waren het blijkbaar gewend, want ze waren niet echt onder de indruk van mijn reactie: 'aaaahhhhh'.De kangaroes en koala's zal ik vast nog wel tegenkomen.

Lotgenoten

Ondertussen ontmoet je veel lotgenoten. Ja lotgenoten. Wij backpackers hebben het maar zwaar te verduren: leven op budget, elke dag opnieuw bedenken wat je vandaag of morgen gaat doen en dan ook nog eens genieten! Het is wat, haha, dit had ik niet willen missen! Zo ervaarde ik het de eerste 2 dagen na mijn aankomst trouwens niet. Mijn 1e reactie was : 'wow, ik ben er!' en toen volgdede gedachte'ja, en nu?'. Op dat moment voelde ik me een klein beetje alleen aan de andere kant van de wereld. Gelukkig was het van korte duur. Het namelijk vrij lastig om alleen te zijn en veel 'lotgenoten' herkende het gevoel. De momenten van alleen zijn, zijn nu heerlijk...dit is zo'n dag. De hele dag een beetje internetten en leuke verhaaltjes schrijven. Hoop dat het goed gaat met jullie. Bedankt voor het lezen en totbinnenkort.

x Olga

Reacties

Reacties

ingrid

Hoi Ol,
Nou Nimbin zijn wij niet geweest, maar indertijd was Byron Bay het stuffparadise. Iedereen knetterstoned op jezusslippers, hey man en veel op zichzelf. Het is een mooie plaats, toeristisch en wij vonden het niet erg gastvrij. Ik heb van onze reis een verslag gemaakt en ik lees dat er veel overjarige hippies en Bagwanfiguren rondlopen. Inderdaad wel een heerlijk strand en heel relaxed. We hebben er nog dolfijnen in zee gezien. we hebben er nog een rainforestwalk naar het lighthouse gedaan. Veel groen inderdaad. We zagen dieren die in Jurassic Park niet zouden misstaan. Wist je dat: Byron Bay is the fist part of Australia, the sun hits the land? Voor Byron Bay hebben we Nambucca Heads bezocht. Daarna doorgereist naar Hervey Bay. Hostel : Olympus. Dat was van een Joegoslaaf en harstikke nieuw. We hadden luxe kamer met eigen terras. Bestaat nog steeds. Wij waren een van zijn eerste gasten en zijn vreselijk in de watten gelegd. Opgehaald met een grote Amerikaanse slee en zo. Na al die jaren zal de nieuwigheid er wel af zijn. Over het stadje heb ik niet veel geschreven, behalve natuurlijk het heerlijke strand. Zal wel niet erg spectaculair geweest zijn. Maar we waren immers op doorreis naar Airlie Beach en Fraser Island. En wij hadden geen jaar de tijd voor al dit heerlijks. Fraser Island moet je echt hebben beleefd. Niet overslaan hoor! Er zijn veel COD's zoals de chauffeur zei. die zijn er inderdaad. Je merkt het wel als je er rond rijdt in de jeep en je de buurman op je schoot vindt. (COD staat voor come over darlin'). Zeg Ol, waar heb je dat tentje gescoord, of is die van Ivan? Reis je per bus of heb je een autootje? Heel veel plezier verder en geniet.

Miriam

Hee Olga!! Vind het leuk om je verhalen te lezen.....wat een avontuur!! Heel veel succes, sterkte en vooral veel plezier!!

harry

Hé Ollie,
Mooi verhaal, nee wij waren niet in Nimbin, wel in Byron Bay, daar liep iedereen in die tijd ook helemaal stoned door het het leven. Je kunt trouwens vanuit Brinbane prima naar het outer reef, ze varen met snelle catamarans 75 km uit de kust en daar kun je waaaaanzinnig snorkelen en duiken. Wij hebben destijd de boot genomen vanaf Magnetic island even voor de kust van Brisbane. Veel plezier! spreek je later wel weer.

Erna

Lieve Olga,

Wat enig om wat van je te horen.

Ben zo blij dat je het naar je zin hebt en zoveel geniet.

Geniet van je mooie verhalen.

Ga je gauw bellen hoor.

Dikke kus Erna

Cheryl

Hey Olga,

Oh ik droom helemaal weg bij al je verhalen! Ik wou dat ik het weer allemaal kon meemaken hoor. Wat geweldig allemaal. Nu je in Brisbane zit zou ik een trip boeken naar The Australia zoo (die van Steve Irwin) daar heb je genoeg koala's, kangoeroes etc. Ik heb daar zelfs een olifant gevoerd. Was heel leuk. Geniet van alles en blijf schrijven. Erg leuk!

Xx Cheryl

Sjoukje Drenth

Ha, die Olga,

Hartstikke leuk om iets van je te vernemen. Zo te zien en te lezen gaat het je goed in verweggistan. na het bekijken van de foto's zei ik thuis: Wat vinden jullie dan van een rondreis Australie? ja, je verhalen en foto's werken wel aanstekelijk.
Mooi dat je een duikbrevet hebt "opgedoken".
Blijven genieten Olga!

groetjes,
Sjoukje

Amber

Fraulein Olle,

Goed om wat van je te horen. Prachtige foto's!En je duikbrevet!!:D ....Hierbij bombadeer ik je tot duikbuddy van Ken ;)

XX

Amber

ol

Dat spinverhaal........... :(

Pa

Hoi Ol,

Hartstikke leuk om alles van je te lezen en de foto's te zien. Sta te popelen om je op te zoeken, maar dat duurt nog even.

XX
Peter

nancy sessink

Hey Ollie
Leuk dat reisverslag. zo beleven we je avonturen een beetje mee. Gefeliciteerd met het halen van je duikbrevet, hoop dat je een onderwater fotocamera mee hebt genomen, (zo,n wegwerpding als in Turkije) daar kun je mooie foto,s mee maken. Blijf lekker zo genieten. Groetjes en vele xxxxxx hier uit Grave

Martine

..sjucht.. wat een prachtig leven meis! Je duikbrevet, al die feesten en relaxte mensen, daar kunnen Neerlands stresskipjes wel een voorbeeld aannemen! Heb net je verhaal gelezen, ga nu foto´s kijken.. Enne, nu heb je alle tijd van de wereld voor yoga!!!
Dikke zoen!
Martine

Gerda

Hoi Olga

Wat heerlijk je belevenissen te lezen, behalve dat van die spinnen dan..... kippevel! (Of is het tegenwoordig kippeNvel?).
Wat zal het een geblaf geweest zijn op die camping met al die mensen/honden die naar de show gingen. Mijn ervaring is dat zij meer bezig zijn met de buitenkant van de honden dan met het gedrag (stoppen met blaffen).
Ben zelf druk bezig met mijn puppy (nu al 20 kg!)op te voeden, want ik vind gedrag wel belangrijk.
Ik kijk uit naar je volgende verslag. Geniet ervan!
Groetjes
Gerda

moeder

Hoi Ollie, goed dat je het zo snel naar je zin hebt. Prachtige foto's zijn het. Geniet er maar van. Heb je geen last van die bosbranden? Wat het publiek hier niet mag weten is dat ze steeds worden aangestoken door mohammedaanse extremisten. Het heeft in september 08 op de voorpagina gestaan van de australische krant The Page, met als kop:
"Islam group urges forest fire jihad", en vervolgens: "Australia has been signed out as target for "forest jihad" by islamic extremists urging muslims to deliberately light bushfires as a weapon of terror".
Het Australisch Wetenschapp.Instituut voor Criminaliteitsbestrijding zei dat het bericht zeer serieus genomen moest worden, zo ook Amerik. inlichtingendiensten.
Het islamnetwerk Al-Ikhlas en de islamleider Abu-Musab Al-Suri hebben opgeroepen om de Australische bosjihad ook naar Europa over te brengen.
De Nederlandse journalisten weten zogenaamd van niets, hun politieke correctheid is bijna misdadig te noemen.
Ik denk dat ook Europa een hetere zomer tegemoet zal gaan dan ze tot op heden is gewend.
Dat was het politieke praatje (je moet toch een beetje bijblijven).
Hier gaat alles goed. Ik wordt steeds knapper met mijn nieuwe "look". hahahaha.
De schrijfcursus is fantantastisch, het begin staat nu op papier. De moeilijkheid is om de losse delen uiteindelijk logisch te verbinden. Maar zover is het nog niet.
Aan vroeg opstaan ben ik nu gewend, sterker nog: zelfs in het weekend wordt ik nu (te) vroeg wakker. Ik denk dat ik maar wat extra melatonine ga halen voor het weekend.
Nou lieverd, volhouden dat jaar he? Ben benieuwd wat je eerste baantje daar wordt. Liefs en dikke knuffel van moeder.

moeder

Ollie, kattebelletje.

Oma Roosje is vandaag 82 jaar geworden. Ze viert het morgen in de kroeg.


xxx moeder

Olaf, Alex, Hein, Robert

Hoi Olibollie,

Hoe is het nou daar? beetje lekker weer? wij gaan zo naar de kroeg.. op jou drinken :P

Dikke kuz Olaf

Roel

Wat een herkenning. Cool verhaal Olga. 2 dagen Nimbin..., respect. Ik had de 1,5 straat na 3 uurtjes wel gezien. Maar wel 'de meest Amsterdamse plek van Oz'. Blue Mountains, Sydney, Byron, goed bezig. Vooral Byron is helemaal geweldig. Tip: ga hier skydiven als je budget het toelaat!!!!!
Ook grappig te zien hoe de reisvibe je te pakken heeft. Anders dan vakantie he ;-)
Hee, have fun
Ps: ik ben jaloers ;-)
Liefs Roel

moeder

Hee Ollie, hier is het nog de 15e, dus ben je nog net niet jarig. Maar volgens mij is het bij jou al de 16e.
Dus voor de zekerheid: GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG IN AUSTRALIE !!!!!!!!!!!

Een passend verjaardagscadeau ontvang je binnenkort op je rekening, kun je weer verder met feestvieren.

Liefs en knuffel xxxxxxxx moeder

robert

van harte met je verjaardag

... Olaf ...

Happy Birthday ..

Maak er een leuke dag van..

Gerda

Hoi Olga
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hoop dat je een hele leuke dag hebt. Geniet ervan!

Stijn & Marieke

Hey Olga!

Leuk om je verhaal te lezen, ben benieuwd naar alles wat komen gaat! wat doe je trouwens veel..wij luieren hier maar wat...

Liefs van ons beiden!

Stijn & Marieke

Olof ten Hoorn

Hey Ol,

Fijn om te horen dat jouw avontuur down under zo goed bevalt. Leuk om te lezen dat je ook aan de andere kant van de planeet een verblindende indruk maakt. Had niet anders verwacht.

Keep on rocking, girl, i'll keep on reading.

big kiss, O

Brenda

Honey!

Blij te lezen dat je geniet. Leuk om je weer eens te kunnen bewonderen ook op de foto's! Je ziet er, as always, weer stralend uit.
Keep on genieting en we smsen!
Grote kussen en knuffels, Brenda

Jessica

He Olga,

super leuk om je verhalen te lezen. Heb nog steeds heimwee naar Australie en t relaxe leven als je ah reizen bent. Heb je een leuke verjaardag gehad? Ik mag blijven bij mijn werk, jammer he! Nee hoor geintje ben wel blij, blijf wel rustig om me heen kijken, want ik weet niet wat ze van plan zijn. Wie weet als ik halverwege het jaar weer genoeg heb kunnen sparen ga ik toch mijn visum aanvragen. Geniet van alles wat er op je af komt en je gaat zeker nog wel wildlife zien!!!!

x Jess

Suus

Hey Olg!

Wat heb je al veel leuke dingen gedaan!
Heerlijk om te lezen, blij dat je het naar je zin hebt!
Vet jaloers zijn we trouwens ook, jij daar in de zon en wij hier in de regen en kou, snik...snik....

Ben benieuwd wat je nog meer gaat doen en alweer hebt gedaan?

We kijken dus met smart uit naar je nieuwe avonturen!


Hier gaat alles z'n gangetje. Shanti zit nu op het echte abc zwemmen en dat gaat redelijk. En op mijn werk ben ik bezig met de kerstinkoop en voorbereidingen, en veel mooie beurzen bezoeken..jaaahh je leest het goed...KERST!
Hartstikke leuk om te doen. Maar heb nu ook zin in de zomer, die winter duurt te lang. Jammer dat we dit jaar niet in de voortuin kunnen BBQ-en met Jou! hahaha....Maar volgend jaar ben je echt aan de beurt want dan gaan we het zeker doen!!!!!


Nou lieverd .....veel plezier daar in het warme Australia en doe de kangeroes namens Shanti de groetjes!


Dikke kus van Den en Suus en Shanti

Nancy Sessink

Hey Ollie
Hoe is het, geniet je nog lekker van het mooie leven daar, heb je inmiddels al wat meer wild gezien dan alleen die mooie spin, als ik zoiets zie wil ik al naar huis.
We kijken nog steeds uit naar de volgende foto,s en verslag.
Groetjes en vele knuffels van ons allemaal uit Grave
xxxxxxNancy

Nancy

Hoi Ollie
Wat leuk dat je op mijn verjaardag belde, ook al was het kort, blij te horen dat het goed gaat en nog veel plezier. We wachten op je volgende reisverhaal.
Groetjes ook van de mannen.
xxxxxx Nancy

am

Fraulein Olle,

Eerdaags naar India, toch?
Have fun en voorzichtig ;)
X

Griffioentjes

Hai Olga,

We wensen je veel plezier in India!
Hopelijk ga je ook daar veel mooie dingen bekijken en doen. We kijken uit naar nieuwe foto's en verslag.

XXX Zoyra, Frank en Suze

Hans en Henny Flaskamp

Wij hebben een paar jaar in India gewoont, in Noida, deelstaat Uttar Pradesh. Noida ligt tegen New Delhi aan aan de andere kant van de Yamuna river. Indrukwekkend land en zit bij ons voor eeuwig in ons hart. Heel veel plezier daar.

kitty

hee meiden

vermaken jullie je een beetje als ik de verhalen lees zeker hahaha hier gaat alles ok het weer is alleen niet zo best regen regen
geniet lekker van de vakantie

xx mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!